Verkada Helix auttaa jälleenmyyjiä torjumaan palautuspetoksiaKauppiailla, joihin hävikki on jo vaikuttanut, on kasvussa toissijainen vihollinen: palautukset. Transaktiokiistat ovat muuttuneet pankkisovellusten yhden napsautuksen vuorovaikutuksiksi, mikä tekee niistä houkuttelevampia petoskohteita kuin koskaan – jättäen yritykset yhä haavoittuvammiksi sekä petollisten toimijoiden että hajamielisten (tai turhautuneiden) asiakkaiden aiheuttamille uhille. Mastercardin Ethoca-ryhmän raportin mukaan "vuoteen 2026 mennessä maailmanlaajuisten palautusten määrä nousee 337 miljoonaan, mikä on 42 % kasvua vuoden 2023 tasosta." Koska palsutuksen tekeminen on helppoa (ja tekijällä vähäinen todistustaakka), tämä käyttäytyminen johtaa merkittäviin taloudellisiin menetyksiin ja vahingoittaa kauppiaan mainetta ja asiakassuhteita jos joudutaan turvautumaan pankkien apuun asioiden selvittämisessä, kun yritykset itse voisivat sen sijaan ratkaista riitatilanteet nopeasti. Tämä pitää paikkansa olettaen, että palautuksen syynä on jokin todellinen asiakastyytyväisyyteen liittyvä syy. Chargeflown vuoden 2024 takaisinperinnän tilaraportti osoittaa, että 80 % palautuksista luokitellaan "lieviksi petoksiksi" tai palautuksen tekee kuluttajat, joka kiistää kulut ilman kelvollista syytä. Tämän ongelman vivahteiden ymmärtäminen ja tehokkaiden ennaltaehkäisy- ja hallintastrategioiden toteuttaminen ovat ratkaisevan tärkeitä terveen tuloksen ylläpitämiseksi ja asiakkaiden luottamuksen edistämiseksi. Kehittyneiden tekniikoiden hyödyntäminen petosten havaitsemisessa on yhä tarpeellisempaa. Tässä Verkadan valvontakamerat + Helix, voivat olla keskeisessä roolissa. Kaikkien Verkadan valvontakamera-asiakkaiden käytettävissä oleva Helix tehostaa tapausten selvittämistä tarjoamalla yrityksille älykkään käyttöliittymän, joka on suunniteltu parantamaan toiminnan valvontaa. Integroimalla videokontekstin kassatapahtumadataan, yritykset voivat nopeasti tunnistaa ja tutkia epäilyttävät toimet, mikä helpottaa vilpillisten palautusten tunnistamista konkreettisilla todisteilla. Helixin hyödyntäminen kivijalkakaupassa ja verkkokaupan transaktiokiistassaHelixin integroiminen palautusten hallintastrategiaan voi tarjota huippuedun sekä kivijalkakauppiaille että verkkokauppiaille. vertaamalla kassatapahtumatietoja videotodisteisiin kauppiaat voivat nopeasti tunnistaa ristiriitaisuudet palautusvaatimuksissa, kuten todistaa, että tavarat on toimitettu tai että palvelut tuotettu sovitulla tavalla. Tämä todisteiden taso voi merkittävästi vahvistaa kauppiaan oikeutta kiistää hajamielisyydestä johtuvia tai suoraan vilpillisiä palautuksia. "Helixin pitkän aikavälin hyöty on sen nopeus ja helppous petostukinnassa. Pitkän ja kalliin palautuksen selvitysprosessin sijaan nyt palautusoikeus saadaan selville sekunneissa." – Chris O'Dell, Mike's Bikes -yhtiön teknologiajohtaja. Kontekstin lisääminen kivijalan kassatapahtumiinHelix tarjoaa fyysisille myyntitiloille useita todisteita palautustapahtumien selvittämiseen ja petostapauksissa puolustautumiseen. Palautuksen yhteydessä tämä integrointi mahdollistaa kyseisen tapahtuman nopean tunnistamisen ja videomateriaalin hakemisen ostontilanteen tarkistamiseksi.
Paranna turvallisuutta ja petosten havaitsemistaTapahtumatietoja tukevien videotodisteiden ansiosta yrityksillä on paljon vahvempi asema kiistää vilpilliset palautukset. Selkeiden videotodisteiden esittäminen pankeille tai luottokorttiyhtiöille lisää merkittävästi kauppiaan kannalta suotuisan lopputuloksen todennäköisyyttä. Nämä todisteet voivat osoittaa liiketoimien laillisuuden, näyttää kuka oli ostaja, tai todentaa tavaroiden kunnon ja toimituksen asiakkaalle.
Videokontekstin lisääminen lähetyksenkäsittelytietoihinVilpillisiä palautuksia ei tapahdu vain kivijalkaliikkeissä. Verkkotilauksia koskevien riitojen ratkaiseminen voi olla vaikeampaa, kun otetaan huomioon ero sen välillä, milloin tilaus lähtee jakelukeskuksesta ja milloin se toimitetaan loppuasiakkaalle. Lähetyksen seuranta voi vahvistaa, että jotain on toimitettu. Sen avulla ei voi vahvistaa mitä lähetys oikeasti sisälsi, kun se lähti ovesta tai jos sitä oli peukaloitu toimitusprosessin aikana. Asiakkaan on uskomattoman helppoa väittää saaneensa toimituksen, jossa tuote on rikki, tuote on virheellinen tai toimituksesta puuttuu tuotteita. Toimituskeskuksen valvontakamerat + Helix -ratkaisu voi auttaa selvittämään, mitä tapahtui.
Tehokas kumppani palautuspetosten torjunnassaVerkada valvontakamerat + Helixin lisääminen palautusprosessien valvontaan tarjoaa yrityksille tehokkaan työkalun tämän kasvavan uhan torjumiseen. Tarjoamalla saumattoman tavan verrata tapahtumatietoja korkealaatuisten tallenteiden kanssa, Helix ei ainoastaan auta riitojen ratkaisemisessa, vaan myös parantaa yleistä turvallisuutta. Alkuperäinen artikkeli luettavissa https://www.verkada.com/blog/how-verkada-helix-helps-retailers-combat-chargeback-fraud/ Kommentit on suljettu.
|